چقدر انعام به کارگرهای حمل بار بدهیم؟ هنگام جابجایی و اسباب کشی باهوش باشید

اسباب کشی از خانه‌ای به خانه دیگر پروژه‌ای استرس‌زا است که غالباً با تعداد زیادی سؤال سخت و همراه با شک همراه است. جالب است که در این روند، چند سوال تقریبا نگران کننده وجود دارد که هر کسی که تصمیم به انجام کار معقول دارد و به فکر رزرو یک اتوبار عالی و برای کمک به انتقال وسایل خود در بین دو خانه است، با آن مواجه می‌شود. یکی از آنها انعام دادن در اسباب کشی است.

آیا باید به کارگرهای شرکت حمل بار انعام بدهیم؟و اگر بله، چقدر انعام باید به آنها داده شود؟ 

اینکه چقدر باید انعام بدهید یک موضوع حساس است؛ از یک طرف، شما نمی‌خواهید کاری کنید که زحمات و سخت کوشی‌های آنها بی ارزش به‌نظر بیاید، از یک طرف هم شما نمی‌خواهید بیش از حد به کارگران انعام بدهید، زیرا در سال هزاران هم‌وطن در سال اسباب کشی دارند و ممکن است هر هزار تومان برای هر نفر مبلغ بسیاری به شمار بیاید و همه توانایی انجام این کار را نداشته باشند و کار شما باعث بدعت گذاری شود.

بسیاری از کارگران به هیچ عنوان به فکر گرفتن انعام بیشتر نیستند، اما به هر حال، این پول سخت به دست می‌آید، و علاوه بر این، شما به احتمال زیاد برای انجام اسباب کشی خود در تنگنا هستید و محدودیت برای خرج کردن دارید.

راهنمای زیر می‌تواند پاسخ‌های درستی برای سوالات گیج کننده زیر درباره دادن انعام ارائه دهد:

آیا قرار است انعام بدهید؟ و مقدار مناسب برای انعام دادن چقدر است؟

آیا باید به کارگران حمل بار انعام بدهید؟

بیایید روراست باشیم: انعام دادن به کارگران حمل بار در اسباب کشی کاری نیست که شما باید خود را ملزم به انجام آن کنید. با توجه به کیفیت اسباب کشی، نگرش (حرفه‌ای) کارگران استخدام شده و تعداد کالاهایی که در پایان روز دست نخورده باقی مانده‌اند، تصمیم می‌گیرید که آیا به تیم اسباب کشی انعام بدهید یا خیر.

یک دقیقه صبر کنید! چرا باید به کارگران حمل بار در اسباب کشی انعام بدهید، در حالی که این افراد در قبال کاری که انجام می‌دهند، از شرکت خود حقوق دریافت می‌کنند؟ چه سؤال جالبی! خب، این درست است، اما از طرف دیگر – چرا شما به پیشخدمت‌های رستوران، رانندگان تاکسی، لوله کش‌ها، پیشخدمت‌های هتل یا دیگر افراد که به شما خدمتی ارائه می‌دهند، انعام می‌دهید؟ آیا درست است که با انعام دادن به هر کارگری این را نشان بدهیم که از روند کاری او راضی هستیم و به کار کردنش به همین منوال ادامه دهد؟

شرکت‌های حمل بار در صنعت خدمات هستند و انعام دادن روشی استاندارد برای نشان دادن قدردانی شما است. بنابراین گفته می‌شود، به هیچ وجه انعام دادن به کارگران حمل بار شما نباید کاری تلقی شود که شما باید آن را انجام دهید. در حالی که بسیاری از مردم واقعاً نگران این هستند که آیا باید در پایان اسباب کشی خود انعام بدهند یا خیر، پاسخ نمی‌تواند ساده‌تر از این باشد: فقط از خود بپرسید که آیا شما از خدماتی که انجام شده خوشحال هستید یا خیر. به همین سادگی.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند ذهن خود را برای دادن انعام به کارگرهای اسباب کشی جمع و جور کنید.

  • آیا کارگرهای حمل بار و بسته بندی به موقع در خانه شما حاضر شدند؟
  • آیا کارگران استخدام شده خوب، خونگرم و اهل معاشرت بودند یا شاید بی‌ادب، سرد و رفتار به دور از احترام داشتند؟
  • آیا از همان لحظه‌ای که وارد خانه شما شدند، کارهای شما را به شکل حرفه‌ای انجام دادند؟
  • آیا در حین جابجایی بسته‌ها با احتیاط و محتاط رفتار کردند؟ شما فقط می‌توانید با توجه به آنچه کارگران در حین انجام کار و جابجایی وسایل انجام می‌دهند و شما مشاهده می‌کنید، نسبت به کیفیت کارها بگویید.
  • آیا کارگرها برای جلوگیری از خسارت به وسایل شما کارهای ضروری را انجام دادند؟
  • آیا افراد حرفه‌ای استخدام شده از ابتدا تا انتها سخت کار کردند، یا در موارد متعددی سعی کردند زمان بسیاری را برای فرار از کار و استراحت‌های مکرر برای سیگار یا دستشویی، یا با استفاده از دیگر ترفندهای نادرست و متقلبانه، هدر دهند؟ این امر به ویژه در مورد اسباب کشی‌های محلی که کارگر برحسب میزان ساعت کاری دستمزد دریافت می‌کند، صدق می‌کند.

البته، شاخص‌های خوب دیگری نیز وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تصمیم بگیرید که آیا کارگرهای شما سزاوار انعام هستند یا خیر. تا زمانی که کارگران اسباب کشی کار خود را انجام می‌دهند، باید کاملاً خوب بدانید که چه کاری می‌خواهید انجام دهید. فقط بخاطر بسپارید که اگر وظیفه خود را مانند یک کارگر حرفه‌ای اسباب کشی انجام ندهند، هیچ مسئولیتی در قبال انعام دادن به آنها ندارید.

آیا انعام دادن کاری بی‌ادبانه نیست؟ نه، این‌طور نیست. معمولا کارها یک راه جالب برای متعادل کردن خود دارند – افراد حرفه‌ای باید به‌طور خودکار بدانند که چقدر خوب کار خود را انجام دادند، بنابراین می‌توانند این حس را داشته باشند که آیا انعام سخاوتمندانه یا استاندارد برای کارشان داشته باشند یا اصلا هیچ انعامی دریافت نکنند.

در صورتی که کارهای خود را درست انجام داده باشید و کمی برای تحقیق در مورد چند شرکت حمل بار با رتبه بالا وقت صرف کرده باشید و کارگران حاذق و بی عیب و نقص را انتخاب کرده باشید، پس نباید خود را در موقعیت‌های ناخوشایند انعام ندادن قرار دهید. در عوض، می‌توانید با دادن انعام به کارگران نشان دهید که قدردان کار سخت آنها هستید و نگرش حرفه‌ا‌ی خود را در طول اسباب کشی نشان دهید.

اما چه مقدار انعام باید به کارگران بدهیم؟ ادامه مقاله را بخوانید تا متوجه شوید.

بیشتر بخوانید: ۷ نکته‌ای که باید قبل از اسباب کشی بدانید

چقدر انعام به کارگرهای اسباب کشی بدهیم؟

در اینجا بهترین پاسخ به سؤالی که ممکن است مدتی شما را آزار داده باشد وجود دارد: چه مقدار انعام باید داده شود تا به طور کامل بر عملکرد شغلی، میزان رضایت شما و بودجه شما هماهنگ باشد. به عبارت دیگر، از بهترین قضاوت خود نسبت به شرایط ارائه شده استفاده کنید تا مقدار مناسبی برای انعام در نظر بگیرید.

آنچه را که فکر می‌کنید منصفانه است به کارگران اسباب کشی بدهید:

  • اگر واقعاً کار عالی و بدون نقصی انجام دادند یا باید تحت شرایط سخت‌تر کار کنند (بالا و پایین کردن‌های طولانی از پله‌ها، راهروهای باریک، وسایل سنگین و عظیم مانند مبلمان و غیره که جزء اقلام هزینه بر اسباب کشی هستند)، به آنها انعام زیادی بدهید.
  • اگر آنها در محافظت، حمل و بارگیری وسایل خانگی شما با احتیاط کار کردند، میزان استانداردی انعام به آنها بدهید.
  • در صورت انجام کار ضعیف، آسیب رساندن به برخی وسایل یا رفتار بی‌ادبانه و بی احترامی، هیچ انعامی را برای آنها در نظر نگیرید..

چه مقدار باید انعام بدهید؟ مقادیر استاندارد انعام را در زیر مشاهده کنید.

برای کارگران چه مقدار انعام مناسب است؟

یک چیز واضح است – شما توصیه‌های مختلفی را در مورد میزان انعام به کارگرهای حمل بار می‌شنوید. برخلاف بیشتر صنایع در بخش خدمات، نکات مبتنی بر درصد نمی‌توانند در صنعت اسباب کشی و حمل بار خوب کار کنند. به عنوان مثال، میزان استاندارد انعام دادن در رستوران‌ها ۱۵-۲۰٪ صورتحساب نهایی است. با این حال، اگر ۲۰ درصد صورتحساب اسباب کشی خود را به کارگران انعام بدهید، ممکن است با مبلغ پرداخت شده مشکلی نداشته باشید، اما بسته به این که مبلغ صورتحساب نهایی شما به چه میزان می‌رسد، ممکن است پول زیادی را برای این کار کنار بگذارید.

دادن انعام بستگی به خود فرد دارد و میزان آن نیز بستگی به بودجه او دارد. برای دادن انعام خود را در فشار نگذارید، زیرا کسی نمی‌تواند شما را مجبور به انجام این کار کند.

بهترین راه برای انعام دادن به کارگران چیست؟

اکنون که می‌توانید تشخیص دهید کارگران حمل بار در خانه شما شایسته گرفتن انعام هستند یا خیر، بیایید به روشی درست به آنها انعام دهیم. اگرچه انعام دادن بسیار آسان و ساده است، اما هنوز هم باید چند نکته را در خاطر داشته باشید تا از کارگران خود به روشی درست تشکر کنید.

کمی انگیزه به کارگران خود بدهید (این کار میکند!)

در بهترین حالت، کارگران بسته بندی و حمل بار که به خانه شما آمده‌اند با کار سریع، ایمن و کارآمد از ابتدا تا انتها بهترین عملکرد خود را شنان می‌دهند. اما حتی اگر شما به اندازه کافی خوش شانس باشید که چنین کارگران سخت کوشی را در اختیار داشته باشید، ضرورتی ندارد که آنها را با وعده دادن انعام خوب در قبال انجام درست و حسابی کار، تشویق کنید.

در حقیقت، این حرکت تاکتیکی قدرتمند در قالب یک انگیزه اضافه شده به دلایل واضح باعث افزایش بهره وری و کارایی کارگران می‌شود. اما این حرکت به هیچ عنوان حرکت حرفه‌ای نیست و مسلماً، هنگامی که افراد با تشویق شما بهترین عملکرد خود را نشان دهند، شما باید به قول خود عمل کنید و به تلاش‌های واقعی آنها پاداش دهید.

چه موقع به کارگرها انعام بدهیم؟ (زمان بندی مهم است)

اگر تصمیم گرفتید که به کارگرهای خود انعام بدهید، مهم است که زمان بندی درستی برای آن داشته باشید. همان‌طور که در بالا گفته شد، شما ممکن است بخواهید کارگر خود را با وعده انعام در پایان اسباب کشی، مشروط بر اینکه آنها کار خوبی را انجام دهند، تشویق کنید. علاوه بر اطمینان شفاهی، می‌توانید قبل از شروع کار به آنها مقداری پول بدهید تا به آنها جدی بودن خود در گفته‌های خود را نشان دهید. احتمال زیاد وجود دارد که آنها جدی بودن شما را قبول کنند.

با این حال، اگر این انعام دادن اولیه شما را عصبی می‌کند یا فکر نمی‌کنید ایده خوبی باشد، به قاعده کلی نانوشته که می‌گوید شما باید بعد از اتمام کار خود انعام بدهید، بچسبید – یعنی وقتی که کارگران جعبه‌ها و وسایل را داخل کامیون گذاشته و آنها را در خانه جدید قرار دادند اقدام به انعام دادن کنید.

اول از همه، اطمینان حاصل کنید که تمام وسایل شما در وضعیت مطلوبی هستند و آنها کار خود را به درستی انجام دادند. سپس مدارک نهایی خود را امضا کنید و فقط در این صورت باید کیف پول خود را بیرون بیاورید تا به هر یک از کارگرها جداگانه انعام دهید.

از قبل بدانید که چه مقدار می‌خواهید انعام دهید (از وقوع لحظات ناخوشایند جلوگیری کنید!)

همیشه یک نفر است که مسئولیت کارگران بسته بندی و حمل بار را عهده دار است. سرپرست، که بعضی اوقات راننده کامیون اسباب کشی است، فردی است که در صورت بروز هرگونه مشکل یا سوء تفاهم در هنگام جابجایی باید سراغ او بروید. مشروط بر اینکه شما از نحوه اداره کل کار خود راضی باشید، این طبیعی است که شما به فکر دادن انعام به کارگران حمل بار باشید.

بیشتر بخوانید: بسته بندی ظروف شکستنی و بلور برای اسباب کشی

با توجه به آداب و رسوم غیرقانونی و نانوشته برای افراد موجود در پروسه اسباب کشی، از شما انتظار می‌رود که به هر کارگر بطور جداگانه با توجه به سطح خدمات، نگرش حرفه‌ای و عملکرد کلی آنها انعام بدهید. از قبل میزان انعام کارگرهای مختلف را جداگانه کنار بگذارید، زیرا این امر قدردانی شما را نسبت به تلاش‌های فردی آنها نشان می‌دهد.

دادن کل مبلغ انعام به راننده کامیون یا سرپرست تیم کار اشتباهی است! اگر نمی‌دانید که چرا این امر می‌تواند اشتباه باشد، به خاطر داشته باشید که برخی از افراد صادق عمل نمی‌کنند و ممکن است به سادگی فراموش کنند که انعام را میان اعضای تیم تقسیم کنند و پول را برای خودشان نگه دارند.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای اسباب کشی مسافت‌های کوتاه

انعام فقط محدود به دادن پول نیست (جدی میگی؟)

آیا انعام دادن همیشه به دادن پول ختم می‌شود؟ انعام دادن به کارگران اسباب کشی شما یک چیز است، اما روش‌های خوب دیگری نیز وجود دارد که به کارگران نشان دهید که شما میزبان خوبی هستید و از خدمات با کیفیتی که ارائه می‌دهند قدردانی می‌کنید. به یاد داشته باشید که خدمه اسباب کشی روبات‌هایی ناآشنا با مفاهیم خستگی، تشنگی یا گرسنگی نیستند. دیر یا زود، افراد غریبه در خانه شما خسته، تشنه و گرسنه می‌شوند و در نتیجه بازدهی کار آنها کاهش می‌یابد.

هیچ کس، حتی کارگران حرفه‌ای که هم اکنون وسایل خانه شما را بسته بندی و به خانه جدید انتقال می‌دهند، از انرژی بی حد و حصر برخوردار نیستند. بعضی اوقات بازی کردن نقش یک میزبان خوب می‌تواند بیشتر از وعده دادن انعام پولی ارزش داشته باشد که در انتهای روز به آنها پیشنهاد می‌کنید.

چگونه با کارگران رفتار کنیم؟ برای ایجاد انگیزه در کارگران اسباب کشی که برای کار استخدام شده‌اند و برای حفظ روحیه و سطح انرژی بالا آنها درطول اسباب کشی به روش‌های زیر رفتار کنید.

  • نوشیدنی‌های تازه و سرحال کننده به کارگران خود پیشنهاد دهید: آب آشامیدنی سرد یا سودا در طول فصل تابستان، و چای، قهوه یا شکلات داغ در طول زمستان.
  • اگر قرار است این کار ساعت‌های زیادی طول بکشد، اسنک، ساندویچ و یا حتی به فکر رفع گرسنگی آنها با پیتزا برای ناهار باشید. یا به جای دادن پیتزا به آنها، شاید شما مایل باشید از آنها بپرسید که چه چیزی برای ناهار و برای تجدید انرژی خود دوست دارند بخورند؟
  • دستشویی و حمام با صابون مایع کافی و دستمال کاغذی یا حوله یکبار مصرف مجهز برای آنها آماده کنید.

می‌توانید نکات بالا را برای دادن انعام دنبال کنید و از انجام کار توسط تیم اسباب کشی تشکر کنید. در نهایت، هدف شما رسیدن به موقعیتی برد-برد است که هر دو طرف اسباب کشی از دو سوم تعهدات حرفه‌ای و یک سوم حسن نیت، تفاهم و احترام متقابل بهره‌مند شوند.

یکی از مزایای نوبار این است که دادن انعام در این شرکت معنایی ندارد و شما با خیال راحت می‌توانید اسباب کشی خود را به پایان برسانید و از طرف کارگرهای نوبار درخواست انعام را نشنوید‌.

دادن انعام امری دلی است و هیچ کس نمی‌تواند کسی را مجبور به دادن پولی بکند که راضی به دادن آن نیست.

منبع: mymovingreviews

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.