چگونه جای میخ روی دیوار را برطرف کنیم؟

خانه‌های کهنه و اجاره‌ای یک اشکال بزرگ دارند. این مشکل سوراخ‌های دیوار هستند که بر اثر میخ ایجاد شده است. سوراخ دیوار حاصل کوبیدن میخ و نصب تابلوهای مختلف است. جای میخ دیوار فضای زشتی را در دیوار خانه ایجاد کرده است. هنگام اسباب کشی، رها کردن میخ‌ها برروی دیوار کار پسندیده‌ای نیست. همچنین، وجود سوراخ بر دیوار نیز زیبا نیست. برای اینکه بتوانید، فضای دیوار زیبا و معقول جلوه کند. باید سوراخ‌های مانده بر دیوار را برطرف کنید. در این مطلب قصد داریم، راهکارهایی برای رفع سوراخ‌‌های دیوار را آموزش بدهیم. پس با نوبار همراه باشید.

رفع جای میخ دیوار با بتونه

چگونگی رفع سوراخ میخ‌های کوچک

برای اینکه بتوانید جای سوراخ‌های روی دیوار را با میخ کوچک برطرف کنید، نیاز به یکسری ابزار دارید. خوشبختانه این ابزار در تمامی ابزار فروشی‌ها پیدا می‌شود.

  • یک بسته خمیر بتونه
  • چاقوی بتونه
  • سنباده ریز دانه
  • یک قلموی کوچک
  • رنگ متناسب با رنگ دیوار

برای اینکه در انتخاب رنگ اشتباه نکنید، در روز روشن از دیوار عکس بگیرید. با این کار تشخیص رنگ درست در ابزار فروشی آسان می‌شود. ابتدا با چاقوی بتونه، مقداری خمیر بتونه بردارید و به دیوار بکشید. این کار را به آهستگی انجام دهید. با چاقوی بتونه، روی سوراخ را به خوبی بپوشانید و تا سطح آن با دیوار یکی شود. پس از اینکه کار تمام شد. به مدت ۲ الی ۳ ساعت بگذارید بتونه خشک شود.

پس از اینکه بتونه خشک شد، دیوار را به خوبی سنباده بکشید. این کار باعث می‌شود پرزهای مانده از بتونه از بین برود. سپس با قلمو قست بتونه شده را با رنگ خریداری شده، نقاشی کنید. کار شما تمام شد و قسمت سوارخ دیوار برطرف شده است.

رفع جای میخ دیوار با چسب

رفع سوراخ میخ‌های بزرگ با نقاشی کردن

سوراخ‌های بزرگ به جا مانده از میخ‌های بزرگ، کمی سخت هستند. برای پوشاندن سوراخ میخ‌های بزرگ نیاز به کارهای بیشتری دارید. برای انجام این کار، باید ابزارآلاتی که در بالا بیان شد را خریداری کنید. در کنار این ابزار، یک بسته چسب فایبرگلاس هم خریداری کنید. این چسب به پوشاندن جای میخ بزرگ کمک می‌کند.

قسمت مورد نظر را با چسب فایبرگلاس بچسبانید. این کار علاوه بر پوشاندن سوراخ‌ها، می‌توان برای رفع ترک‌های دیوار هم استفاده کرد. چسب را طوری بچسانید که به صورت کامل سوراخ را پوشش دهد. سپس بتونه را برروی چسب بکشید تا به خوبی توسط بتونه محو شود. با چاقوی بتونه، بتونه را به خوبی در سطح دیوار پخش کنید. برای پوشانده شدن کامل جای میخ، مدت ۵ الی ۶ ساعت صبر کنید تا بتونه خشک شود.

پس از خشک شدن بتونه، قسمت بتونه را به خوبی سنباده بکشید. زمانی که سطح دیوار به خوبی صاف شد، با قلمو دیوار را رنگ بزنید. برای نقاشی دیوار، از یک قلموی بزرگ و مناسب استفاده کنید. همچنین، دقت کنید که از رنگ مناسب با دیوار استفاده کنید.

رفع جای میخ دیوار با صابون جامد

رفع سوراخ میخ‌های بزرگ با روش‌های دیگر

اگر روش بالا برای شما سخت است، یا وقت کافی برای پوشش سوراخ‌ ندارید. می‌توانید از چند روش دیگر استفاده کنید. یکی از روش‌های کاربردی، استفاده از خمیردندان است. خمیردندان به دلیل موادی که شبیه به بتونه دارد، می‌تواند بخش سوراخ شده را به خوبی پوشش بدهد. توجه داشته باشید که از خمیردندان کاملا سفید استفاده کنید. برای بهتر پوشاندن سطح دیوار، می‌توانید خمیردندان را با دو عدد قرص آسپرین ترکیب کنید. سپس آن را برروی دیوار بکشید تا سوراخ میخ به طور کامل برطرف شود. لازم به ذکر است، استفاده از خمیردندان فقط برای دیوارهای سفید قابل استفاده است.

یکی دیگر از راه‌های پوشش سوراخ دیوار، استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین برای پوشش سوراخ میخ‌های کوچک بسیار مفید است. با این کار دیگر نیازی به رنگ کردن دیوار نخواهید داشت. چسب مایع نیز یکی از بهترین‌ روش‌ها محسوب می‌شود. برای انجام این کار دقت زیادی داشته باشید تا چسب باعث خراب شدن دیوار نشود. برای جلوگیری از این کار، می‌توانید از کارت‌های ویزیت استفاده کنید و با کارت چسب را برروی سوراخ پخش کنید. و آخرین روش، استفاده از صابون جامد یا حمام است. صابون را به آرامی برروی دیوار بکشید. این کار را تا زمان پر شدن کامل سوراخ انجام دهید.

امیدواریم که روش‌های بیان شده بتواند در زیبا شدن دیوار خانه شما کمک کند. برای سفارش وانت بار در تهران، شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن نوبار، اقدام به درخواست وانت نیسان و وانت باربری کنید. لازم به ذکر است، خدمات باربری نوبار در تهران و کرج در حال انجام هستند.

منبع Moving.tips

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.