۶ هزینه غافلگیرکننده نگهداری وسایلی که استفاده نمی‌کنید |چگونه از شر وسایل اضافی خود راحت شویم؟

یکی از دلایلی که افراد وسایل بلااستفاده را نگه می دارند این است که، آنها احساس می‌کنند که ممکن است روزی دوباره از آن وسایل استفاده کنند، یا اینکه از مقدار هزینه‌ای که نگهداری وسایل بلااستفاده برایشان دارد خبر ندارند.

اگر دلیل شما به دلیلی که گفتیم شباهت دارد، بدانید که نگهداری وسایل بلااستفاده هزینه‌‌‌هایی برای شما دارد که حتی فکر آن را نمی‌توانید بکنید. همراه نوبار باشید و با این هزینه‌ها آشنا شوید.

۱. برای نگهداری وسایل بلااستفاده نیاز به فضایی است که برای آن فضا باید هزینه پرداخت کنید

اگر برای نگهداری وسایل بلااستفاده فضا نداشته باشید، باید برای انبار کردن آنها جایی را اجاره کنید. واضح است که اجاره ماهانه آن فضا هزینه دارد، اما اگر اهل حساب کتاب نباشید متوجه هزینه آن نخواهید شد.

اگر برای انبار کردن آنها ماهانه مبلغ یک میلیون تومان پرداخت کنید، در سال مبلغ ۱۲ میلیون باید برای این وسایل غیرقابل استفاده هزینه کنید. یعنی این هزینه برای اقلامی که انبار کردید نه تنها در جمع ارزش ندارد، بلکه به زودی باید مبلغی اضافه‌تربرای انبار کردن وسایلی که جایگزین وسایل قدیمی کردید، بپردازید.

نگهداری وسایل بلااستفاده

به طور مشابه اگر شما یک میلیون در ماه برای اجاره یک آپارتمان ۱۰۰ متری بپردازید که به طور کامل چهار گوشه آن را با وسایل پر کردید، به طور متوسط مبلغ ۲۵۰ هزار تومان در هر ماه یا ۳ میلیون در سال برای نگهداری وسایل بلااستفاده پرداخت خواهید کرد. اگر اتاقی دارید که از آن استفاده نمی‌کنید و یا در خانه خود انباری دارید، تا حدودی نگه داشتن وسایل منطقی به نظر می‌رسد.

۲. نگهداری وسایل بلااستفاده می‌تواند موجب آشفتگی روحی شود

زندگی در یک محیط به هم ریخته می‌تواند، موجب بروز اختلال در سلامت روحی شما شود. قرار گرفتن در مقابل حجم زیادی از اشیاء که اطرافتان را پر کردند، می‌تواند باعث پریشانی، ناراحتی، و به طور کلی بر هم زدن تمرکز شود.

آقای Erin Doland از شرکت The Unclutterer، درهم برهمی را به کودکی نو پا تشبیه می‌کند. او می‌گوید: “حتی اگر شما کمی تمرکز داشته باشید، از این موضوع آگاه هستید که جیغ کودک نوپا می‌تواند تمرکز شما را برهم زند.” “پریشانی همچنین ذهن ما را دچار تشویش می‌کند و احتمال دارد دچار ناامیدی شوید.”

فکر کردن به اینکه “کاری ناتمام” در مورد وسایل بیهوده و بلا استفاده دارید، واقعا می‌تواند شما را از بین ببرد.

۳. وسایل مورد علاقه شما ممکن است در میان شلوغی وسایل بیهوده گم شوند

این اتفاق به خصوص در کمدهای پر لباس و کشوهای دراور رخ می‌دهد. هنگامی که شما گزینه‌های بسیاری برای انتخاب لباس دارید که تمامی آنها در هم پیچیده شده‌اند، نمی‌توانید به راحتی آنچه را که دارید ببینید، و از میان انبوهی از لباس داخل کمد، نمی‌توانید لباس‌های مورد علاقه را پیدا کنید.

نگهداری وسایل بلااستفاده

Stasia Savasuk، نویسنده بلاگ Thrift Me Pretty و بنیانگذار مدرسه Stasia’s Style در این باره می‌گوید: ” همه در کمد لباس‌هایمان آشفتگی بسیار داریم و ما باید از شر آنها خلاص شویم.” Savasuk همچنین عنوان می‌کند، که بسیاری از دانش آموزان مدرسه‌اش زمانی که کمد لباس خود را مرتب و خلوت می‌کنند به این موضوع پی می‌برند که چقدر لباس دارند؛ آنها با مرتب کردن کمد لباس‌هایشان و خلاص شدن از شر وسایل قدیمی، تازه توانستند که لباس‌های مورد علاقه خود را مرتب در کمد خود بچینند.

این اصل را می‌توان برای کابینت‌های آشپزخانه و کمد نگه‌داری لوازم کارهای هنری و قفسه‌های کتاب نیز استفاده کرد. گاهی اوقات کمتر واقعا بیشتر است.

۴. زمان بیشتری برای پیدا کردن لوازم گم شده در خانه مصرف می‌کنید

هنگامی که هر فضایی در خانه توسط اشیاء پوشیده شده است، گم کردن همه چیز از جمله موارد ضروری مانند کلیدها، تلفن و کیف پول آسان می‌شود. برگه‌های مهم مانند قبوض که باید پرداخت شوند، ممکن است در میان شلوغی و درهم ریختگی خانه گم شوند، که گم شدن آنها با پیامدهای فاجعه آمیزی همراه است.

اگر حتی پنج دقیقه دوبار یا سه بار در روز صرف پیدا کردن وسیله‌ای در خانه بکنید، این زمان ۶۰ تا ۹۰ ساعت در سال زمان می‌شود.

۵. وسایل بلااستفاده می‌توانند شما را از فرصت‌های ماجراجویی محروم کنند

نگهداری وسایل بلااستفاده

بعضی افراد هستند که می‌خواهند با تمام وسایل خود در یک کوله پشتی و بالعکس به مسافرت بروند. اما حتی اگر شما قصد ندارید مسافرت آرامی به دور اروپا داشته باشید یا به مسافرتی کم هزینه در تایلند فکر کنید، می‌توانید با خلوت کردن خانه خود از لوازم اضافه به راحتی لیستی از لوازمی که برای سفر نیاز دارید تهیه کنید و براساس وسایل خود، مکانی برای ماندن رزرو کنید.

۶. شما می‌توانید تنها وسایلی را که از استفاده از آنها لذت می‌برید نگه دارید

یک راه عالی برای مقابله با عذاب وجدان ناشی از احساس عدم استفاده از یک وسیله به اندازه ارزش آن این است که، به این فکر کنید چگونه ارزش باقی مانده از آن وسیله را به حداکثر برسانید.در صورت صادق بودن با خودتان، می‌دانید که آن وسیله در آینده هیچ استفاده‌ای ندارد، پس بهترین راه برای افزایش ارزش آن جنس دسته دوم، ممکن است فروش آن یا هدیه دادن به کسی باشد که دوست دارد از آن وسیله استفاده کند. اگر امیدوار به فروش آن هستید، زمانی بهتر از حال وجود ندارد. بیشتر وسایل بعد از گذشت دو یا سه سال ارزش فروش مجدد خود را از دست می‌دهند.

چگونه از شر وسایل اضافی خود خلاص شویم؟

یکی از بهترین روش ها در راحت شدن از شر وسایل اضافی خانه ، یک سوال است که باید از خود بپرسید: آیا در یک سال گذشته از این وسیله استفاده کرده ام ؟ اگر جواب خیر است باید وسیله را دور انداخته یا نسبت به فروش آن اقدام کنید .

شاید عجیب به نظر بیاد ولی اگه میخواید بدانید که اساس کشی درست هست یا اثاث کشی کلیک کنید.

منبع: dolly

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.