بهترین راه برای خنک کردن آپارتمان با پنکه

با افزایش دمای هوا، احتمالاً قبض برق شما نیزافزایش می‌یابد. برای خنک کردن خانه خود بدون کولر، ممکن به پنکه فکر کنید. در صورت استفاده صحیح، پنکه‌‌ها می‌توانند توانایی خنک کنندگی بالایی در خانه شما داشته باشند.

اگر بیرون خنک است، درز پنجره را باز بگذارید

احتمالاً از قبل، چیزی درباره این ایده شنیده باشید. جالب است بدانید که، قدرت خنک کنندگی پنکه‌ها با باز گذاشتن درز پنجره بیشتر می‌شود.

پس از باز کردن پنجره، فن را طوری تنظیم کنید که هوای بیرون در پره‌های پنکه در جریان باشد. این باعث می‌شود تمام هوای مطبوع و خنک بیرون از خانه به داخل خانه راه پیدا کند. یعنی هوای خنک جایگزین هوای گرم داخل خانه خواهد شد.

بخاطر داشته باشید، این ایده تنها در صورتی که خارج از خانه خنک‌تر باشد، قابل استفاده است و این یک ترفند عالی برای خنک کردن اتاق‌ها در شب یا عصر است.

با افزایش دما احتمالاً قبض برق شما نیز بالا می‌رود و برای خنک کردن خانه خود بدون کولر، ممکن به سمت پنکه بروید. پنکه‌ها توانایی خنک کننده قدرتمندی دارند.

در گرم‌ترین ساعات خنک شوید

اگر می‌خواهید یک اتاق را در طول روز با استفاده از پنکه خنک کنید، نباید از ترفند قبل یعنی باز گذاشتن پنجره استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا پنکه فقط هوای گرم داخل خانه را با هوای گرم بیرون ترکیب می‌کند و اصلا خاصیت خنک کنندگی ندارد.

سودمندی پنکه برای خنک شدن در طول روز، در آن نسیمی که ارائه می‌دهد نهفته است. اگر تا به حال در یک روز گرم با یک وزش نسیم خنک در آفتاب مواجه شدید، خنک کننده بودن آن نسیم را واقعا می‌توانید درک کنید. این همان ایده استفاده از پنکه، برای خنک نگه داشتن داخل خانه است.

پنکه یک نسیم ثابت و مصنوعی ایجاد می‌کند‌، یعنی در صورت قرار گرفتن در نزدیکی شما، بیشترین میزان نسیم خنک را دارد. بهترین مکان برای پنکه در داخل خانه حین کار، روی میز کار، روی پیشخوان در حالی که در آشپزخانه یا مجاور آن هستید، است. به طور کلی پنکه در این مواقع باید در نزدیکی شما باشد.

بیشتر بخوانید: ۸ راه برای از بین بردن آلرژی‌های خانگی

قدرت خنک کنندگی آن را افزایش دهید

پنکه‌ها، به تنهایی نمی‌توانند برای خنک کردن هوای گرم کار زیادی انجام دهند. آنها در انتقال هوای گرم از یک اتاق و ایجاد یک نسیم خنک بسیار عالی هستند؛ اما پنکه‌ها برای اینکه بتوانند هوا را خنک کنند، به چیزی اضافی نیاز دارند. آن چیز یخ است.

درست است، یخ معمولی در هنگام استفاده از فن در واقع می‌تواند در خنک کردن هوا در خانه یا آپارتمان شما مؤثر باشد.

فن را درست در جایی که در بخش قبل گفتیم در بلندی قرار دهید و یک کاسه کوچک یخ را در جلوی پره‌های آن بگذارید. این تضمین می‌کند هوایی که از پنکه دمیده می‌شود از هوای سرد ایجاد شده توسط کاسه یخ عبور می‌کند. شما حتی می‌توانید با قرار دادن یک کاسه یخ جلوی پنکه در اتاق خود در شب و هنگام خواب، از وزیدن باد خنک پنکه لذت ببرید و احساس گرما نکنید.

پنکه سقفی خود را فراموش نکنید

خنک کردن آپارتمان با پنکه سقفی

در تمام این موارد، ما در مورد یک نوع پنکه که شاید رایج‌ترین نوع آن در بین مدل‌های موجود است، صحبت کردیم. اما پنکه سقفی را فراموش نکنید؛ پنکه سقفی در واقع دارای قدرت خنک کنندگی بالایی است.

راز خنک کنندگی آن در جهت چرخش پره‌ها نهفته است. شما آیا می‌دانستید که پره‌های پنکه می‌توانند در جهات مختلف بچرخند؟ نگران نباشید، شما تنها کسی نیستید که از این موضوع خبر نداشته است.

اگر به پایه فن سقفی خود نگاهی بیندازید، احتمالاً سوئیچ مشکی رنگ و کوچکی را پیدا خواهید کرد. این سوئیچ تعیین می‌کند که آیا پره‌ها در جهت عقربه‌های ساعت بچرخند یا خلاف جهت عقربه‌های ساعت. اطمینان حاصل کنید که سوئیچ به سمت پایین است. این باعث می‌شود که پره‌ها خلاف عقربه‌های ساعت بچرخند و باعث شود اتاق خنک‌تر شود.

بسیاری از افراد دوست دارند پنکه سقفی را هنگام اسباب کشی با خود به خانه جدید ببرند. این کار ممکن است برای اکثر افراد سخت باشد. برای اینکه بتوانید پنکه سقفی خود را به راحتی از سقف جدا کنید، می‌توانید از طریق اپلیکیشن نوبار تقاضای درخواست کارگر ثبت کنید و در روز اسباب کشی از بردن پنکه سقفی خود نیز مطمئن شوید. مطلب نکات سلامتی و ایمنی در اسباب کشی به شما پیشنهاد میشود

منبع: apartmentguide

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.