۷ نکته‌ای که باید قبل از اسباب کشی بدانید

بله شما به نقطه هیجان انگیز زندگی خود رسیده‌اید؛ بالاخره خانه دلخواه خود را پیدا کردید که می‌توانید به آن بگویید، خانه‌ام. در این نقطه از زندگی با اجاره خانه ماهیانه و صاحبخانه بی اعصاب خداحافظی می‌کنید. اما سخت‌ترین کار در این مرحله اسباب کشی است.

خوشبختانه در این مقاله چند راهنمایی و ترفند برای کاهش نگرانی‌های ناشی از اسباب کشی را عنوان می‌کنیم، که به کمک آنها بتوان فرآیند اسباب کشی را کمی ساده‌تر کرد. همراه وبلاگ نوبار باشید. 

وسایل را بسته بندی کنید

نکته های اسباب کشی

نیازی نیست برای خرید کارتن برای تمام وسایلتان هزینه کنید. چند گزینه برای کم کردن هزینه اسباب کشی دارید:

  •   به سوپرمارکت‌های محلی سر بزنید تا ببینید آیا آنها کارتن را به صورت رایگان و یا حداقل با کمترین قیمت به شما می‌دهند.
  •   از بانک محلی یا پیتزا فروشی مورد علاقه خود بپرسید و ببینید آیا آنها برای بسته بندی اسباب کارتن دارند. بسیاری از کسب و کارها اغلب جعبه‌هایی دارند که برای افرادی که در حال اسباب کشی هستند مناسب است.
  •   اسباب کشی را به کسب و کاری بسپارید که کار بسته بندی لوازم را خودشان انجام می‌دهند.

دور انداختن لوازم و وسایل بلا استفاده

در طی سال‌ها لوازم بسیاری را دور خود جمع کردید. اما واقعا قصد دارید تمام آنها را با خود به خانه جدید ببرید؟ وقت دور انداختن آنها رسیده است.

زمانی که می‌خواهید لوازم را بسته بندی کنید، وقتی به هر وسیله‌ای رسیدید این سوال را از خود بپرسید، آیا در چند ماه گذشته از این وسیله استفاده کردم؟ اگر برای به خاطر آوردن جواب این سوال خیلی فکر کردید، شک نکنید که با آن وسیله باید خداحافظی کنید.

همچنین در حین بسته بندی اسباب، ممکن است وسیله‌ای را پیدا کنید که از آن چندین نمونه داشته باشید. آیا شما واقعا ۵ فیل سرامیکی نیاز دارید. شما همیشه می‌توانید لوازم بلا استفاده خود را بفروشید و یا آنها را برای امور خیریه اهدا کنید، تا شخص دیگری بتواند از آنها لذت ببرد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته برای مقابله با افسردگی ناشی از اسباب کشی

تفکیک بسته‌های آماده با یک رنگ

نکته های اسباب کشی

وسایلی که در جعبه‌هایی یک شکل قرار می‌گیرند، به هیچ وجه برای قرار گرفتن در جای درست‌شان هنگام باز کردن جعبه قابل تشخیص نیستند. به هر اتاق در خانه جدید یک رنگ اختصاص بدهید. این رنگ نشان می‌دهد که کدام جعبه باید در کدام اتاق قرار بگیرد. شما با متمایز کردن هر جعبه با یک رنگ که مربوط به اتاق مورد نظر شماست، می‌توانید کار جابجایی وسایل را آسان‌تر کنید.

اگر تصمیم دارید که بر روی جعبه خود نشانه بگذارید، حتما به جای بالای آن بر روی کناره آن نشانه گذاری کنید. به این ترتیب، هنگامی که شما وسیله را بالای سر خود گرفتید، باز هم قادر به دیدن رنگ روی جعبه هستید.

از یک سیستم شماره گذاری استفاده کنید

اکنون که جعبه‌های خود را با رنگ‌های مختلف دسته بندی کردید، کاری دیگر برای آن انجام دهید. یک عدد را به هر جعبه اختصاص دهید و در کنار هر شماره محتویات جعبه بنویسید. با این کار، شما متوجه نبود هر وسیله خواهید شد و در صورت باز شدن جعبه‌ها می‌توانید از کمبود داخل آن باخبر شوید.

از چمدان‌ها استفاده کنید

زمانی که شما خودتان کار اسباب کشی را انجام می‌دهید، آیا کارتن پیچ کردن وسایل را با هدف انجام می‌دهید؟ چمدان‌های خود را با موارد سنگین مانند کتاب‌ها پر کنید. شما همچنین می‌توانید چمدان را با تمام ملزومات مورد نیاز برای شب اول خود در خانه جدید پر کنید، بنابراین دیگر نیازی نیست قبل از رفتن به رختخواب کلی جعبه را برای پیدا کردن وسایلتان باز کنید.

چمدان‌های خود را با لباس راحتی، پتو، ملحفه، لوازم اولیه حمام و دستشویی، شاید حتی دستمال کاغذی توالت پر کنید. درست انگار دارید برای همیشه به تعطیلات می‌روید. جمله قشنگی نیست؟

این بخش جادوی اسباب کشی است. دیگر برای بستن کشوهای دراور و کمد لباس‌ها نیازی به چسب زدن نیست. سلفون محکم، وسیله‌ای عالی برای اطمینان از این است که همه چیز بدون خراب شدن در سر جای خود می‌ماند. شما همچنین می‌توانید، از آن برای بسته بندی جواهرات استفاده کنید تا مطمئن شوید که طلا و جواهرات شما به هم پیچیده نمی‌شوند.

از دوربین خود استفاده کنید

اگر دوست دارید که اتاق خواب خود را طبق چیدمان قبلش دکور کنید و از اینکه آن را به خاطر نیاورید ترس دارید، یا چیدمان و تنظیم کابل‌های تلویزیون را به یاد نمی‌آورید، یک عکس از آنها بگیرید. با این کار راه اندازی و چیدمان منزل جدید، سریع‌تر از آنچه می‌خواهید انجام می‌شود.

اگر به دنبال یک اتوبار حرفه ای برای خدمات اسباب کشی میگردید، شرکت نوبار به شما کمک میکند تا اسباب کشی راحت و بدون دردسر داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر به کلیک کنید.

1 نظر
  1. […] بیشتر بخوانید: ۷ نکته‌ای که باید قبل از اسباب کشی بدانید […]

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.