۶ نکته برای فروختن با قیمت بالاتر مبلمان استفاده شده و دسته دوم

چه خانه اجاره می‌کنید یا در خانه خود زندگی می‌کنید، فضای زندگی شما در طول سال‌ها تغییرات زیادی را به خود می‌بیند. شما فازهای مختلف طراحی داخلی را تجربه خواهید کرد و با گذشت زمان نیاز به مبلمان بیشتری پیدا می‌کنید.

این بدان معناست که در برخی مواقع، باید از وجود برخی اشیاء خلاص شوید. پس حالا که قرار است دیگر این وسایل را نداشته باشید، چرا بابت آنها پولی دریافت نکنید؟ در این مقاله تمام راهنمایی‌هایی که لازم است برای به دست آوردن پول بیشتر هنگام فروش مبلمان استفاده شده بدانید، عنوان خواهیم کرد.

۱- وسایل را منصفانه قیمت گذارید کنید

آیا تا به حال سعی کردید مبلمان یا لباس دسته دوم استفاده شده بخرید؟ احتمالا مواردی که دیدید، بیش از حد گران بوده‌اند و تصمیم گرفتید که به آن فروشنده خاص اعتماد نکنید.

همین مسیر برای شما نیز صدق می‌کند. اگر مردم ببینند که شما مبل دسته دوم خود را بیش از حد گران قیمت گذاری کردید، احتمالا اعتماد آنها نسبت به هر چیز دیگری که شما دارید کم می‌شود.

به همین دلیل است قبل از اینکه پستی در مورد فروش وسیله خود منتشر کنید، از قیمت منصفانه آن مطمئن شوید. این را در نظر بگیرید که آن وسیله را چند خریدید و چه مدت پیش شما بوده است. مبلمانی که به مدت ۱۰ سال در خانواده شما بوده است، به دلیل سایش و پاره شدگی‌های احتمالی، حتی ارزش نیمی از قیمت اصلی آن را ندارد.

شما همچنین می‌توانید با بررسی قیمت‌ها به قیمت اصلی مبلمان خود برسید. به دنبال مواردی بگردید که از نظر جنس و کارایی، مانند مبلمانی است که شما دارید. بررسی کنید که آنها چه چیزی را با چه قیمتی می‌فروشند.

بیشتر بخوانید: چگونه می‌توان مبلمان را بدون اینکه خراش بردارند از پله‌ها بالا برد؟

۲- عکس‌های خوب بگیرید

نکات فروش مبل دست دوم

اگر قصد دارید تا مبلمان دسته دوم خود را به صورت آنلاین بفروشید، باید آنها را در قالب تصاویری زیبا نشان دهید. هیچ چیز مانند یک تصویر چشم نواز کسی را جذب نمی‌کند.

در اینجا چند راهنمایی عکاسی وجود دارد، که هرکسی می‌تواند در خانه خو داز آنها استفاده کند:

  • استفاده از نور طبیعی – در  تاریکی از مبلمان خود عکس نگیرید.
  • نمایش همه چیز – مراقب باشید تا با کراپ کردن عکس جزییات عکس را از بین نبرید.
  • وجود عکس‌هایی از زاویه نزدیک – این کار نشان دهنده این است که شما چیزی برای پنهان کردن ندارید.

اگر مشکلی با نشان دادن خراش یا اشکالات جزئی که مبلمانتان دارد ندارید، باعث خواهید شد تا مشتریان به شما اعتماد کنند و بدانند که شما هر آنچه که هست را، در مورد مبلمان خود ارائه می‌دهید. همچنین اگر آنها به وضوح ببینند که چه چیزی می‌خرند، این کار باعث می‌شود که از چیزی که به خانه می‌آورد شادتر باشند.

بیشتر بخوانید: ۵ نکته برای چیدمان مجدد مبلمان در زمان تغییر چیدمان خانه

۳- درست و قابل فهم در مورد مبلمان توضیح دهید

یک عکس خوب ممکن است هزاران کلمه داشته باشد، اما اینکه چطور مبلمان خود را توصیف کنید است که برای وسیله شما خریدار بالقوه به وجود می‌آورد.

با جزئیات کامل درباره مبلمان خود توضیح دهید، به خصوص هر آسیبی که ممکن است داشته باشد ار در توضیحات بیاورید. از خود بپرسید که چه چیزی درباره آن وسیله می‌خواهید بدانید و آن سوالات را بر روی برگه‌ای بنویسید، سپس با دیگر پست‌هایی که در فضاهای اجتماعی مشاهده می‌کنید مقایسه کنید.

نوع تایپ کردن و نگارش شما نیز مهم است. برای جلوگیری از این اشتباهات رایج که خریداران بالقوه را فراری می‌دهد، قبل از انتشار، پست خود را دو بار بررسی کنید:

  • برای تصحیح اشتباهات متن را دو بار بررسی کنید.
  • از قرار دادن صحیح لوکیشن مطمئن شوید.
  • جزئیات را مانند نام برند مبلمان را فراموش نکنید.

تصویر و عکسی که از مبلمان خود می‌گیرید باعث جذب بیشتر مشتری می‌شود، اما آنچه شما می‌نویسید، آن چیزی است که برای شما فروش می‌آورد. اگر اطلاعات شما دقیق، صمیمی و بدون اشتباه تایپی باشد، احتمالا در کسری از ثانیه خریدار خود را پیدا خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن مبلمان در فضای باز؛ نحوه تمیز کردن مبلمان پاسیو

۴- تصمیم بگیرید چگونه می‌خواهید مبلمان خود را بفروشید

با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی که در سال‌های اخیر پدیدار شده است، فروش مبلمان دسته دوم از راه‌های مختلفی صورت می‌گیرد. می‌توانید آگهی فروش را در دفترچه‌های محلی چاپ کنید یا اینکه آن را به صورت آنلاین در معرض فروش قرار دهید.

وب‌سایت‌هایی برای فروش مبلمان دسته دوم وجود دارد که وسایل شما را به افرادی که به دنبال آن جنس خاص هستند، نشان می‌دهد. در این وب‌سایت‌ها همزمان هم مخاطب محلی و هم مخاطب جهانی خواهید داشت.

اگر به دنبال این هستید که مشتری خود را از میان افراد جوان‌تر پیدا کنید، آن را در اپلیکیشن‌ها برای فروش بگذارید. مقدار زیادی اپلیکیشن وجود دارد، که می‌توانید آنها را دانلود کنید و شروع به امتحان کردن ‌آنها کنید تا ببینید کدامیک برای شما بهتر است.

اگر فکر می‌کنید که فروش مبلمان از راهی غیر از راه‌های مرتبط با تکنولوژی امکان پذیر است، یک روز را برای فروش در بازارهای دسته دوم فروشی مشخص کنید. از دوستان و آشنایان خود برای اطلاع رسانی این بازارها کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: بیمه اسباب کشی و هر آنچه که باید درباره آن بدانید

۵- درباره چگونگی مذاکره مطالعه کنید

بسیاری از افرادی که به دنبال خرید مبلمان دسته دوم در اینترنت یا در بازارهای دسته دوم فروشی هستند، ترسی از یادگیری نحوه مذاکره ندارند. آنها قیمت را با چانه‌زنی به پایین‌ترین حد می‌رسانند، که می‌تواند بهترین معامله را برای آنها به ارمغان بیاورد. این ممکن است شما را بترساند، مخصوصا اگر شما از این تاکتیک‌ها استفاده نکنید.

در حالی که به شکلی جدی سوالات و ارتباطات درست را داشته باشید، نگران به زمین خوردن در یک مذاکره پرشور را نخواهید داشت. اگر مشتری خیلی اشتیاقی به خرید نداشت به آن بیش از حد اصرار نکنید. ممکن است آنها شخص مناسب برای خرید مبلمان شما نباشند.

به علاوه اگر از اپلیکیشن‌های فروش برای فروش مبلمان دسته دوم خود استفاده می‌کنید، در رد کردن و توجه نکردن به پیشنهادات توهین آمیز و سطحی تردید نکنید. وقت شما ارزش زمان گذاشتن برای پاسخ این پیشنهادات را ندارد.

۶- به قیمت پایین آن را نفروشید

نکات فروش مبل دست دوم

اگر این نکات را دنبال کنید، نه تنها قیمت را حدس زدید بلکه آن را روی مبلمان دسته دوم خود گذاشتید. شما آن را با ارزش بازار و نسبت به برندی که از آن خریداری کردید، مقایسه کردید. بر اساس میزان سایش و پاره شدگی آن، یک قیمت منصفانه مشخص کردید.

خریدار ممکن است در هنگام خرید کمی قیمت آن را کاهش دهد، زیرا این کار بخشی از روند خرید و فروش است. اما اجازه ندهید که خریداران اینترنتی فرصت طلب، بخواهند ارزش مبلمان را پایین بیاورند. اگر قصد دارید مبلمان خود را به دلیل نزدیک شدن به روز اسباب کشی به سرعت به فروش برسانید، آگاه باشید که این کار با فشار همراه است، اما پولی را که می‌توانید بدست آورید را، از دست ندهید.

 نکات عالی برای فروش مبلمان دسته دوم

آخرین نکته؟ خریداران اگر از نحوه تحویل کالا مطمئن باشند سریع آن خرید آن را انجام می‌دهند. نوبار را برای تحویل سریع مبلمان به خریدار انتخاب کنید، تا حتی مبلمان‌های سنگین را هم خیلی راحت به خانه جدید خود برسانید.

فروش مبلمان دسته دوم نباید چالشی باشد. این نکات را برای فروش این وسایل امتحان کنید و به زودی فضای بیشتری در خانه خواهید داشت، که می‌توانید آن‌ها را با وسایل جدید پر کنید.

منبع: dolly

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.