چگونه در خانه یک باشگاه ورزشی درست کنیم؟| خرید وسایل ورزشی خانه

اگر برای خانه جدید خود میخواهید یک اتاق ورزش یا یک باشگاه خانگی (جیم) درست کنید و یا نمیخواهید در دوران کرونا در باشگاه های ورزشی فعالیت کنید این مطلب برای شما نوشته شده است. در این مقاله بررسی میکنیم که کدام وسایل ورزشی را باید خریداری کنید.

دمبل با وزن متغیر

دمبل با وزن متغیر مناسب برای باشگاه ورزشی خانگی

یکی از ساده ترین و مهم ترین وسایل بدن سازی دمبل است . حرکاتی برای جلوبازو ، پشت بازو ، سرشانه ، سینه ، زیربغل ، پا و… را میتوان به تنهایی با یک جفت دمبل انجام داد. دمبل های با وزن متغیر که انواع مختلفی دارند میتوانند برای تمام عضلات شما کافی بوده و جای کمی را اشغال کنند . برای حرکات سوپر ست که اختلاف دو حرکت از نظر وزنی با هم زیاد است هم اگر یک جفت دیگر دمبل با وزن متغیر داشته باشید برای تمامی حرکات کفایت میکند. حتی برخی از دمبل ها که با آب وزنشان کم و زیاد میشود تبدیل به هالتر نیز میشوند.

میله هالتر

هالتر و دمبل برای ورزش در خانه

هالتر نیز یکی از وسایلی است که در عین سادگی برای بسیاری از عضله های بدن میتواند مفید باشد. اگر هالتر و دمبل خود را به نحوی تهیه کنید که وزنه های هرکدام به هم بخورند میتوانید در مصرف پول و جا صرفه جویی کنید.

تردمیل ، الپتیکال ، دوچرخه ، استیرکلایمر و روئینگ | دستگاه های هوازی

برای ورزش های هوازی قبل و بعد از تمرین شما حداقل به یکی از این وسایل نیاز دارید ، اگر هر پنج تا از این ها را داشته باشید که چه بهتر ! میتوانید تمرینات متفاوتی را انجام دهید اما اگر محدودیت جا یا هزینه دارید انتخاب کنید.

دستگاه ورزشی چندکاره شامل سیم کش ، جلوپا ، قایقی و..

وسایل ورزشی چندکاره ، باشگاه ورزشی خانگی

شما میتوانید یکی از دستگاه هایی که چندین کاره هستند را تهیه کنید ، این دستگاه ها هم برای جلوبازو، پشت بازو و زیربغل و سرشانه طراحی شده و هم برای حرکات پا و سینه .

وسایل دیگر بدنسازی درخانه

شما میتوانید دستگاه های دیگر را نیز تهیه کنید اما با تهیه این دستگاه ها تا ۹۰ درصد نیاز خود را پوشش میدهید . برای شکم و پهلو میتوانید یک دستگاه مسگری ، هولاهوپ، چوب و بارفیکس تهیه کنید . همچنین میتوانید میز درازنشست یا کمک کننده دراز نشست تهیه کنید.

اگر در گیر و دار خانه جدید هستید و میخواهید که یک اسباب کشی مطمئن داشته باشید میتوانید برای روز اسباب کشی خود نوبار را رزرو کنید. همچنین باربری تردمیل و الپتیکال و دیگر وسایل ورزشی نیز از خدمات نوبار محسوب میشود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.